Magazinele membre ale Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) nu au probleme cu stocurile de alimente de baza si cu stocurile de produse dezinfectante, desi cererea pentru acestea din urma continua sa fie foarte mare, conform informatiilor transmise de reprezentantii AMRCR catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), informeaza AGERPRES.
Oficialii ANPC s-au intalnit, miercuri, cu reprezentantii Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania, pentru discutii despre masurile pentru prevenirea extinderii coronavirus, informeaza joi Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.
„Nu au fost semnalate la nivelul AMRCR situatii de majorari de preturi ale unor produse; stocurile de alimente de baza nu reprezinta o problema pentru niciunul dintre lanturile de magazine membre, traficul de consumatori variind in functie de specificul si formatul fiecarui magazin; la acest moment nu sunt probleme legate de stocurile de produse dezinfectante, desi cererea continua sa fie foarte mare”, se precizeaza in comunicatul remis joi de ANPC.
Reprezentantii AMRCR au informat Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor despre urmatoarele masuri adoptate in magazine pentru prevenirea raspandirii coronavirus: la nivelul lanturilor comerciale membre ale structurii asociative s-au luat masuri menite sa previna aglomerarile si s-au aplicat cele recomandate pentru dezinfectarea zonelor de interactiune intensa (carucioare, clante/manere, usi acces, benzi case de marcat, POS, butoane lift, grupuri sanitare etc); personalul din cadrul magazinelor este instruit si monitorizeaza permanent respectarea distantei de siguranta (minim 1 metru) intre clienti, inclusiv prin folosirea unor mijloace de semnalizare precum benzi pe podea, afise la casa sau distantatoare sub diverse forme de panotaj; marile lanturi comerciale au stabilit grupuri interne de lucru pentru aplicarea neintarziat a tuturor masurilor menite sa protejeze sanatatea clientilor si angajatilor deopotriva.
De asemenea, reprezentantii marilor retele comerciale au mai asigurat ANPC ca au fost sistate activitatile de sampling si cele de testare a produselor dermo-cosmetice in magazine; clientii sunt informati cu privire la masurile de prevenire a infectiei cu coronavirus printr-o serie de afise si mesaje in cadrul punctelor de vanzare; in conditiile suspendarii activitatii scolare, au fost prevazute si introduse sisteme si programe speciale de lucru pentru a veni in sprijinul angajatilor cu copii; programul de lucru al lanturilor de magazine a fost regandit pentru a se limita aglomerarile in mijloacele de transport; a fost aplicata o procedura de triaj a angajatilor pentru a preveni accesul la locul de munca al persoanelor care prezinta simptomatologie specifica (febra, tuse, stare de rau); au fost stabilite componente clare nominale ale echipelor de lucru, precum si perimetre stricte in care angajatii isi desfasoara activitatea si fluxuri de deplasare in cadrul activitatii.
Membrii AMRCR au informat conducerea ANPC ca exista proceduri interne cu privire la orice situatie deosebita, aceasta fiind raportata imediat angajatorului si autoritatilor.
Pentru clientii din magazine, in aceasta perioada, AMRCR recomanda pastrarea unei distante de siguranta de minimum 1 metru fata de celelalte persoane din magazin; respectarea indicatiilor si mesajelor afisate in magazine; evitarea cumparaturilor in orele de varf; efectuarea cumparaturilor la cele mai apropiate magazine pentru a se evita folosirea mijloacelor de transport in comun; evitarea desfacerii in magazin a produselor ambalate; folosirea manusilor de unica folosinta sau a pungilor disponibile in magazin; utilizarea dispenserelor cu produse dezinfectante pozitionate in spatiile publice.
La finalul intalnirii, reprezentantii AMRCR au dat asigurari ca membrii Asociatiei colaboreaza permanent cu autoritatile de sanatate publica pentru aplicarea tuturor recomandarilor si deciziilor luate de Grupul de Comunicare Strategica.