Compania CFR Marfa se va privatiza atunci cand conditiile de piata vor fi favorabile, a declarat, duminica, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, intr-o conferinta de presa.
Aceasta a explicat ca, in acord cu discutiile purtate cu FMI, s-a decis ca aceasta companie sa se privatizeze atunci cand conditiile de piata vor fi favorabile.
„Suntem intr-o perioada de criza, iar privatizarea unei societati trebuie sa aduca bani la buget. Nu privatizam de dragul de a privatiza, ci pentru a avea venituri in bugetul de stat, iar intelegerea pe care am avut-o cu FMI a fost aceea de a continua programul de restructurare la CFR Marfa, eficientizarea activitatii acesteia si pregatirea ei pentru privatizare in momentul in care piata va fi favorabila”, a spus Anca Boagiu.
In ceea ce priveste restructurarea de personal in 2011 la CFR Marfa, ministrul Transporturilor nu a mentionat nici o cifra.
„Vom vedea cati oameni pleaca. Daca gandim din punct de vedere managerial si nu populist, un manager adevarat in momentul in care isi evalueaza compania isi evalueaza in primul rand costurile, veniturile, incearca sa-si diminueze pierderile si apoi discuta despre restructurarea de personal”, a spus ministrul Transporturilor.
CFR Marfa a inregistrat pierderi de 147 milioane de lei in primele noua luni ale anului, datoriile societatii ajungand la 803 milioane de lei. Din total, 264,3 milioane de lei reprezinta datoria catre CFR SA pentru taxa neachitata de utilizare a infrastructurii.
Compania se afla pe lista viitoarelor privatizari ce vor fi facute de statul roman, premierul Emil Boc anuntand, la inceputul lunii noiembrie, ca procesul de privatizare cuprinde si CFR Marfa, „un demers inceput, care trebuie sa mearga mai departe”.