Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat astăzi un contract pentru achiziția a 20 rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, valoarea contractului de bază fiind de aproximativ 263 milioane de euro, fără TVA. Potrivit celor de la Ministerul Transporturilor, comanda inițială poate fi suplimentată cu alte 17 trenuri la care se adaugă o perioadă de mentenanță de 30 de ani. În acest caz valoarea contractului poate ajunge la aproximativ 748 milioane euro, fără TVA.
Fiecare tren va avea în componență 6 vagoane care vor asigura 351 locuri pe scaune. Trenurile, care vor avea putea circula cu o viteză de 160 km/h, vor fi dotate cu zonă pentru călători cu dizabilități, zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat, zonă de bar sau bistro, sisteme de climatizare, conexiune wi-fi. Proiectul este finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile și din Bugetul de stat, iar primul tren va putea intra în circulație la finalul anului 2023. Pachetul complet de 37 de rame poate fi livrat până la finalul anului 2024. Noile trenuri vor asigura conexiunea dintre București și Arad, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Suceava, Craiova, Târgu Jiu, Galați și Constanța”, anunță Ministerul Transporturilor.
Dragoș HOJDA