Revista Fortune numeste noul mileniu “Era consumatorului“ si pe buna dreptate. De cand cu aparitia cumparaturilor online si cu expansiunea lanturilor de magazine care ofera reduceri uriase, preturile pentru bunuri si servicii continua sa creasca, iar consumatorii “economisesc” astfel miliarde de dolari pe an.
Atunci cand cumperi un articol de 100 dolari cu reducere 40% nu inseamna ca ai economisit 40 dolari. Ai cheltuit 60!
Exista insa o solutie, s-ar numi prod-consum, si este o dovada ca putem produce si consuma in acelasi timp. Cu alte cuvinte, oamenii care cumpara mai inteligent, nu mai ieftin – si care ii invata pe ceilalti sa faca la fel – pot efectiv sa castige bani atunci cand cheltuiesc bani. Cand incetezi sa mai gandesti ca un consumator si incepi sa gandesti ca un prod-consumator, se intampla lucruri uimitoare – incepi sa adaugi in contul din banca si nu sa scazi din el.
In concluzie, nu poti economisi atunci cand consumi, orice pret ai plati, fiindca acei bani se duc, nu vin
Avem aici o combinatie a cuvintelor producator si consumator. Producatorii fac bani, consumatorii cheltuiesc bani. Prod-consumatorii fac bani atunci cand cheltuiesc. Prod – consumul este un concept pus in practica de multi ani, iar un numar din ce in ce mai mare de oameni care l-au inteles si care le vorbesc si altora despre el se imbogatesc.
Aproape oricine intelege principiile de baza ale prod-consumului poate invata sa faca avere, schimbandu-si obiceiurile zilnice de a face cumparaturi. Sunt atat de simple si elementare incat pana si elevii de la scoala primara le pot invata in cateva minute. Daca unii oameni incuiati nu vor sa accepte ideea, ei sunt cei care vor pierde, nu altcineva.
Daca mergi intr-o directie gresita pe plan financiar pentru ca gandesti si actionezi ca un consumator si nu ca un prod-consumator, nu e prea tarziu sa faci cale-ntoarsa. Cautand libertatea financiara, probabil ca mergi intr-o directie gresita pentru ca nu stii altceva sa faci. Pur si simplu, te iei dupa ceilalti. La fel ca majoritatea oamenilor, ati adoptat strategia gresita – strategia consumatorului. Iar de pe urma strategiei consumatorului doar magazinele sunt cele care se imbogatesc.
Primul pas catre schimbare pentru a face cale-ntoarsa de pe drumul consumatorului si a te angaja pe drumul prod-consumatorului consta in a fi receptiv la cateva concepte noi si asa cum a spus odata un intelept, „mintea este ca o umbrela. Functioneaza doar daca este deschisa”. Trebuie sa ai o minte deschisa ca sa poti inlocui vechea mentalitate de consumator cu noua mentalitate de prod-consumator. Atunci cand vei putea face asta, te vei indrepta intr-o directie financiara diferita – in directia in care se indreapta milionarii de langa tine.
Miercuri, iti vom arata cum poti sa castigi bani, fiind un simplu consumator.