- Publicitate -
Ad imageAd image

Maturitate in afaceri: La 18 ani de activitate, Ambient vine cu o noua structura de business si o echipa completa de top-management

Ad imageAd image
Ad imageAd image

Urmand o strategie demarata in cursul anului 2009, Ambient a incheiat in anul 2010 procesul de repozitionare a propriului business. In prezent, Ambient este o companie organizata in doua divizii, adresate celor doua tipuri principale de clienti: Retail si Distributie.

Divizia Retail este formata din reteaua de 12 centre comerciale. Fiecare centru comercial este locul in care clientii gasesc solutii complete pentru proiectele lor de renovare a casei.

Cu peste 22.000 mp de showroom-uri, Ambient este si destinatia pentru cei care doresc sa se inspire in proiectele lor de imbunatatire a locuintei.

Divizia de Distributie este formata dintr-o puternica retea de vanzari cu 11 puncte de lucru si depozite de materiale de constructii.

„In urma reorganizarii in doua directii de business – Retail si Distributie – am reusit sa fim mai bine adaptati cererilor de tip diferit, specifice celor doua tipuri de piete. Acesta transformare a businessului, alaturi de configurarea unei echipe profesioniste de top management, ne-a ajutat sa putem spune ca, in acest moment, avem un business sanatos si in crestere”, a declarat Ioan Ciolan, Directorul General al Ambient.

Anul 2009 a reprezentat pentru Ambient momentul asumarii deciziei de a restructura businessul companiei, pentru a putea construi un viitor solid. Managementul Ambient a decis sa isi concentreze eforturile in aceasta directie.

In contextul crizei specifice anului 2009, majoritatea companiilor au cautat sa obtina o cifra de afaceri cat mai buna, pentru a face fata dificultatilor. Compania a decis ca este mai corect si mai profitabil pe termen lung sa regandeasca toate procesele in linia planului strategic, pentru a avea un viitor stabil.

Daca piata de referinta a anului 2010, a consemnat o reducere a valorii cu 15%, fata de cea din anul in 2009, cifra de afaceri pentru anul in curs a companiei Ambient este de 104 milioane de euro, cu un milion de euro mai mare decat cea a anului 2009. Obiectivul pentru anul 2011 este de  crestere cu 15% a cifrei de afaceri, in contextul unei piete care va stagna.

Daca in anul 2009 profitul operational al companiei a fost de 2 milioane de euro, in anul 2010 acesta este de 5 milioane de euro.

„Maturizarea companiei este reflectata si de cifre. Iar cifrele anului 2010 arata ca suntem pe drumul cel bun. Faptul ca, in aceasta perioada foarte grea pentru toti cei angajati pe piata constructiilor sau in cea a retail-ului DIY, Ambient a reusit sa se pozitione pe un trend pozitiv dovedeste validitatea planului de afaceri asumat”, a declarat Liviu Voicu, Directorul Financiar al Ambient.

Putem spune ca, pentru Ambient, anul 2010 a fost unul foarte bun, compania atingand obiectivele propuse. Acest lucru inseamna ca maturizarea spre care aceasta tindea a devenit realitate.

Anul 2010 este cel in care compania a aratat ca stie sa fie cu adevarat responsabila, competitiva si receptiva fata de parteneri si clienti. In plus, Ambient a stiut sa privilegieze comunitatea din care face parte. A obtinut, astfel, o baza solida pe care a putut construi impreuna cu ceilalti.

„Apropiindu-se de varsta maturizarii, Ambient a inteles faptul ca evolutia sanatoasa si durabila este efectul colaborarii, al coeziunii dintre propriului proiect si asteptarile celorlalti.

Am decis ca, pentru o dezvoltare durabila si pentru un viitor sanatos, trebuie sa continuam sa fim parteneri ai clientilor nostri, cu alte cuvinte, sa fim mai mult decat furnizorii lor. Am reusit, pana in prezent, sa oferim o retea stabila de 12 magazine care acopera intreg centrul tarii.

In plus, am reusit sa devenim consilieri ai clientilor care intra in magazinele noastre in cautarea unor solutii, si nu doar in cautarea unor produse. In acest moment, angajatii Ambient stiu sa ofere un tip de consiliere care face diferenta fata de modelul clasic de spatii DiY”, a declarat Calin Somcutean, Director Retail Ambient.

In egala masura, Ambient ofera o retea de depozite pentru materiale de constructii destinata companiilor care dezvolta proiecte mari sau mici, mesterilor sau chiar familiilor care construiesc in regie proprie.

Sa fii competitiv pe piata de referinta, fara a renunta la eficienta si flexibilitatea necesare constructorilor care depind de calendare extrem de stranse si de riguroase, reprezinta un tur de forta. Acest lucru a fost posibil doar prin consolidarea diviziei de Distributie.

Factorii cheie pentru succesul in distributie sunt managementul perfect al proceselor si oamenii cei mai buni de pe piata, recrutati si motivati corect.

„Relatiile stranse cu furnizorii strategici si consolidarea volumelor de vanzare din ambele business units – Retail si Distributie – ne ajuta sa fim prompti in fiecare etapa de category management.

Produsele pe care clientii prefera sa le cumpere sunt cele mai bine reprezentate. Furnizorii acestora obtin, astfel, atat vanzari cat si informatii despre tendintele pietei, putand constientiza avantajele parteneriatului pe termen lung cu Ambient”, a declarat Alin Voicu, Director Achizitii Ambient.

„Pentru Ambient, scopul este clar: clientul, care stie ca se poate baza pe noi, ramane alaturi de noi. Si are motive intemeiate, avand de ales dintr-o gama impresionanta de materiale, completata de serviciile care ii sunt de ajutor: inchirieri de utilaje, transport special”, a conchis Gabriel Boada, Director Vanzari Ambient.

Radu TOLAS

Distribuie articolul
- Advertisement -
ARE SENS?
Adaugă un comentariu