Premierul Emil Boc, insotit de ministrul Transporturilor Anca Boagiu, a inaugurat, sambata, un tronson de 12 kilometri din Autostrada Transilvania.
Noua bucata de autostrada are practic zece kilometri, ceilalti doi reprezentand bretelele care fac legatura cu drumul national care leaga Campia Turzii de Targu Mures. Noul tronson se leaga printr-un nod de cel dat in folosinta anul trecut, de 1 decembrie, la Turda, printr-un nod. in acest moment, sunt terminati si utilizabili 52 de kilometri din A3, intre Campia Turzii si localitatea clujeana Gilau, aflata la 11 kilometri de Cluj-Napoca.
Cei 52 de kilometri, care functioneaza in acest moment ca un fel de centura de ocolire a municipiului Cluj-Napoca cu profil de autostrada, scurteaza de aproximativ patru ori timpul necesar, in urma cu un an, de parcurgere a distantei de la Gilau la Campia Turzii, care era de aproximativ doua ore.
Potrivit calculelor Bechtel, 9.000 de autovehicule trec zilnic pe aceasta bucata din A3, ocolind astfel Cluj-Napoca, iar de sambata vor putea evita si centrele oraselor Turda si Campia Turzii, unde se pierdea mult timp la semafoare, mai ales in perioadele aglomerate.
In ceea ce priveste continuarea lucrarilor, premierul a declarat sambata ca nu poate spune in ce directie si in ce ritm se vor continua lucrarile la Autostrada Transilvania anul viitor, dar ca se vor analiza, in continuare, toate solutiile de finantare.
‘Bugetul este in momentul de fata in pregatire si cautam solutii de finantare a proiectului Bechtel, vom ajunge, sper, la o formula, in functie de resursele bugetare pe care le vom avea la dispozitie. Sunt mai multe sectiuni in analiza. (…) Coridorul 4 este extrem de important in ceea ce priveste folosirea banilor europeni, iar autostrada Transilvania in ceea ce priveste banii de la bugetul de stat’, a spus Emil Boc.
La randul sau, ministrul Transporturilor, a spus ca peste doua saptamani se vor face toate calculele si se vor analiza toate costurile pe care le-a avut Bechtel cu aceste lucrari.
‘De comun acord cu intreg cabinetul, am decis ca sumele alocate pentru Bechtel sa fie in functie de bugetul disponibil pentru ca prioritatea zero este atragerea celor 5,6 miliarde de euro pentru infrastructura rutiera terestra si navala’, a spus Anca Boagiu.
Potrivit informatiilor oferite de Bechtel, pentru tronsonul catre Zalau, care se continua apoi catre granita (Bors), costurile cu lucrarile de expropriere ar fi de 19,3 milioane de euro, iar pentru tronsonul care ar continua catre Targu Mures, spre Brasov, ar fi de 16,7 milioane de euro.
Premierul a parcurs cei 52 de kilometri intr-o Dacie Duster, iar la finalul drumului s-a declarat multumit de calitatea lui.
Intreaga autostrada Transilvania va avea 415 kilometri, iar termenul initial de finalizare era 2012. Lucrarile la A3 au inceput in vara anului 2006, cu tronsonul 2B Gilau-Turda.
agerpres