- Publicitate -
Ad imageAd image

„Bascula” consilierului lui Mircea Man a ajuns sa presteze servicii de transport la drumul Baia Sprie – Barsana – Constantin Bolos, unul dintre „baietii destepti” ai presedintelui

Ad imageAd image

Lucrarea Baia Sprie – Barsana, cea mai importanta derulata in acest moment in judetul Maramures, a ajuns o vaca buna de muls pentru „baietii destepti” care au inteles cum se pot face bani frumosi din cele 22 milioane euro alocate din fonduri europene, fara a exista incompatibilitati, fara a se incalca termenii contractului, fara a fi batator la ochi.

Unul dintre cei care a priceput si a implementat mecanismul este Constantin Bolos, consilierul personal al presedintelui Mircea Man, cel care supervizeaza buna desfasurare a lucrarilor la drumul judetean. In urma unei sesizari venite din partea cititorilor nostri, am aflat un fapt incredibil. Una dintre masinile detinute de firma familiei sale lucreaza la drumul respectiv. Imaginile surprinse la fata locului cu basculanta respectiva transportand materiale de constructie, vorbesc de la sine.

In fata acestor probe de netagaduit, Constantin Bolos s-a pus in garda, incercand o explicatie. „Masina nu mai este a mea. Am vandut-o. La un baiat de acolo. Nu-mi mai amintesc numele. Si nici ce firma are. Dar vi le pot pune la dispozitie. Am vandut masina inainte de a se incepe lucrarile, sigur. Inca nu s-a transcris masina, dar este in curs”, ne-a spus Bolos.

Tocmai masina pe care a vandut-o a ajuns sa lucreze la drumul respectiv. Intamplator, desigur, si fara nicio legatura cu Constantin Bolos. Ulterior discutiei, Bolos ne-a pus la dispozitie si contractul incheiat cu „baiatul de acolo”. Un baiat care intentioneaza sa-i cumpere consilierului Bolos tot parcul auto.

Conform contractului incheiat in data de 6 aprilie, cu cateva zile inaintea inceperii lucrarilor, BGC Invest SRL, firma familiei Bolos, administrata de Florica Bolos, a vandut masina (autovehicul basculanta, marca DAF, fabricat in 2001, cu numarul de inmatriculare MM 08 BGC) firmei Bavaria Impex SRL, al carei administrator este Florin Dan. Pretul tranzactiei a fost de 64 mii lei plus TVA (640 milioane lei vechi). Florin Dan a achitat un avans de 4 mii lei, restul urmand a se plati pana la sfarsitul anului.

Referitor la acest pret, Constantin Bolos spune ca este unul foarte bun, in conditiile in care piata auto a scazut extrem de mult, iar servicii de transport se contracteaza tot mai greu. In concluzie, s-a declarat multumit de afacerea facuta, dupa ce a primit 18 mii euro pe o masina pe care nu o putea vinde.

De altfel, Constantin Bolos spune ca si in cazul in care nu ar fi vandut masina, aceasta putea efectua servicii de transport la drumul respectiv, fara a exista vreo stare de incompatibilitate.

„Privitor la basculanta respectiva, ea nu mai apartine firmei administrata de noi. A fost vanduta in luna aprilie. Nu am lucrari cu Selina. Obiectul meu de activitate este transport international. S-ar putea sa fac, ocazional, si transport pentru firme de stat sau agentii de transport. Efectiv, accidental.

Si chiar daca as fi avut eu camioane pentru lucrari publice sub egida statului, nu as fi in nici un fel de conflict, pentru ca suntem in situatia prestarilor de servicii, ca la taximetrie sau restaurante. Transportul nu intra sub niciun fel de incidenta. Calitatea pe care o am imi permite sa derulez orice fel de contracte cu institutii publice, pentru ca nu sunt functionar public”, a declarat Bolos.

Consilierul presedintelui ne-a spus ca nici macar nu este nevoie ca intre firma de transport si executantul lucrarii sa existe un contract, desi vorbim de decontarea unor bani europeni. E OK si cu o… comanda. Explicatiile sale sunt de-a dreptul halucinante. „La transport e ca intr-un taxi. Te sui si nu stii al cui e. Nu trebuie incheiate contracte. Se poate face si printr-o dispozitie. Dai o comanda si gata”, a conchis Bolos.

In final, dom’ Costica s-a straduit sa ne convinga de faptul ca nu are nicio legatura cu faptul ca masina firmei sale, vanduta dar netranscrisa pe numele noului proprietar, lucreaza la drumul Baia Sprie – Barsana.

„Firma la care am vandut a ajuns sa lucreze acolo prin contracte cu firme private. Ei, intre ei, acolo. Nu ma intereseaza si nici nu are de ce sa ma intereseze. Nu stiam eu ca va ajunge sa lucreze acolo. Din cate am inteles, are lucrari la drumuri importante”, a spus Constantin Bolos

Florin Dan, cel care a cumparat basculanta lui Bolos afirma ca nu a incheiat contract cu antreprenorul general si nici cu firme care au contract de transport cu acesta. Ci cu o alta firma. Dan ne-a explicat ca intre firma sa si antreprenorul general Selina – Drumuri si Poduri SA exista un sir de mai multe firme interpuse.

„Eu nu am contract cu Selina Bihor, ci cu altcineva. Nu va pot spune cu cine este, pentru ca e un prieten de-al meu si i-as face rau. Firma respectiva are contract de subantrepriza, iar eu am facut cu ei. Acolo sunt mai multi care efectueaza transport. Eu sunt a saptea, a opta veriga in lant. Nu ajung eu la Selina. Eu sunt mic. Nu prind lucrari importante. Daca s-a blocat finantarea, raman in paguba. Am pus de la mine 30 milioane lei, pana acum. Valoarea contractului nu e mare. Sub 100 de milioane lei.

Eu am garajul unde a avut dansul baza. Eu sunt in discutii cu ei sa le cumpar tot spatiul si cateva camioane de vanzare”, a declarat Florin Dan, administratorul Bavaria Impex SRL.

Grazziella Bolma, un alt consilier al presedintelui Consiliului Judetean, a declarat ca serviciile de transport nu sunt asimilate subantreprizei. In concluzie, banii europeni pot sa ajunga si in alte conturi decat in ale firmelor care au castigat licitatia.

„Prestari de servicii sub forma transportului nu reprezinta subantrepriza. Daca ar fi subantrepriza, Consiliul Judetean, in calitate de beneficiar, ar trebui anuntat inainte. Altfel, se poate merge pana la pierderea finantarii.

Conform contractului, noi decontam toate cheltuielile catre Selina, in calitate de lider al grupului de firme care executa lucrarea. Mai departe, Selina poate avea relatii contractuale, iar Consiliul Judetean nu se amesteca in treburile interne.

Din ce stiu eu, sunt cinci firme care presteaza servicii acolo, cu utilaje. Dar nu e problema noastra. Pe mine, ca manager de proiect, nu ma intereseaza daca sunt utilaje inchiriate sau nu”, a declarat Grazziella Bolma.

Victor Marina, directorul SC Drumuri si Poduri SA, a declarat ca firma pe care o conduce (si care se afla intr-un consortiu cu Selina Bihor), a incheiat patru contracte de transport pentru lucrarile de la drumul Baia Sprie – Barsana. Acestea sunt:

SC Tigrul SRL, Targu Lapus. O autobasculanta 16 tone. Durata contractului: aprilie – decembrie 2010.

SC Barsan Tans, Barsana. O autobasculanta 25 tone. Durata contractului: aprilie – decembrie 2010.

SC Samdani Trans, Valeni. O autobasculanta 16 tone, o autobasculanta 25 tone si un buldoexcavator. Durata contractului: aprilie – decembrie 2010

Primaria Calinesti. O autobasculanta 16 tone. Durata contractului: mai – noiembrie 2010.

In mare parte, contractele nu se executa direct de aceste firme. Prestarea serviciilor de transport a fost subcontractata altor firme, care au pasat mai departe altor firme si tot asa, intr-o retea a „baietilor destepti” care reusesc sa castige bani frumosi din fondurile europene. Chiar si printr-o dispozitie in regim de taxi.

Ciprian DRAGOS

Click pe poze pentru marire.

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu