Spitalul TBC are un nou manager: Ec. Mădălina Cîmpean, fostă șefă la Ambulanță. Ce măsuri va lua

Ad imageAd image
Oferte turism în Grecia 2026 cu plecări din Baia Mare și Cluj. Vezi toate zborurile.Oferte turism în Grecia 2026 cu plecări din Baia Mare și Cluj. Vezi toate zborurile.

Începând cu finalul săptămânii trecute, Spitalul de Pneumoftiziologie ”Dr. Nicolae Rușdea” Baia Mare (cunoscut și ca TBC), are un nou manager. Mădălina Cîmpean, care a condus până de curând Serviciul de Ambulanță Județean Maramureș, a fost prezentată oficial în funcție de primarul băimărean Doru Dăncuș.

Triplă schimbare

Numirea Mădălinei Cîmpean vine în contextul în care postul de manager al TBC a devenit vacant prin numirea fostului șef al instituției, Rareș Pop, la conducerea Spitalului Județean din Baia Mare. În același timp, ex-managerul Spitalului Județean a preluat șefia Ambulanței.

Practic, cei trei directori și-au schimbat între ei funcțiile. Mădălina Cîmpean (Ambulanță) a urcat o treaptă (la TBC), Rareș Pop (TBC) a urcat o treaptă (Spitalul Județean), iar George Oros (Spitalul Județean) a coborât două trepte (la Ambulanță). Toți ocupă în prezent funcții interimare, fiind opțiunile politice ale momentului pentru a conduce cele trei unități medicale din județ.

Ce spune noul manager al TBC

La scurt timp de la preluarea funcției, managerul interimar a sesizat anumite deficiențe existente în cadrul instituției, aspecte ce urmează a fi remediate pe viitor. Obiectivele urmărite pornesc de la relația pacient – cadru medical, spune Mădălina Cîmpean.

Afirmă managerul interimar al TBC.

Pacientul pe primul loc

”Exemplific doar câteva dintre obiective

🔹 TERMEN SCURT (0-6 luni)


🔸 PACIENȚI

☑ Asigurarea unui circuit funcțional minim sigur, chiar și în contextul lucrărilor de renovare.

☑ Îmbunătățirea comunicării cu pacienții (afișaj clar, pliante informative, timpi de așteptare).

☑ Evaluarea rapidă a satisfacției pacienților și aplicarea acțiunilor corective imediate.

🔸 PERSONAL MEDICAL & AUXILIAR

☑ Stabilirea unui canal clar de comunicare între conducere și personal (ședințe săptămânale, grupuri interne etc).

☑ Reorganizarea minimală a fluxurilor de lucru pentru siguranță și eficiență în timpul lucrărilor.

☑ Audit intern în fiecare structură, recensământ clar al echipamentelor, resurselor umane și nevoilor urgente.

🔹 TERMEN MEDIU (6-18 luni)

🔸 PACIENȚI

➡ Implementarea unui sistem de programări și prioritizare mai eficient.

➡ Finalizarea circuitelor spitalicești esențiale, cu accent pe siguranța și confortul pacientului.

➡ Analizarea in profunzime a feedback-ului permanent din partea pacienților (online).

🔸 PERSONAL MEDICAL & AUXILIAR

➡ Îmbunătățirea condițiilor de muncă (spații, echipamente, vestiare, zone de odihnă).

➡ Echitate pentru fiecare categorie profesională în parte.

➡ Organizarea de cursuri sau ateliere de formare continuă (ex. managementul infecțiilor, comunicare pacient).

➡ Introducerea unui sistem de recunoaștere și motivare internă pentru performanță (angajatul lunii, prime simbolice etc).

🔹 TERMEN LUNG (1 – 5 ani)

🔸 PACIENȚI

⬆ Reacreditarea spitalului la standarde superioare (ANMCS).

⬆ Dezvoltarea unor servicii medicale noi sau extinderea celor existente, alături de dezvoltarea sustenabilă a spitalului.

⬆ Construirea unei reputații locale solide – spital curat, bine organizat, cu personal empatic și profesionist.

🔸 PERSONAL MEDICAL & AUXILIAR

⬆ Crearea unui climat organizațional bazat pe profesionalism, transparență, respect reciproc, colaborare și performanță.

⬆ Îmbunătățirea continuă a calității serviciilor medicale, optimizarea resurselor prin monitorizare frecventă.

⬆ Posibilități de dezvoltare profesională susținute prin parteneriate cu universități, cursuri externe, participări la congrese.

⬆ Implementarea unui sistem digital integrat pentru managementul pacienților, resurselor și programărilor.”

Declară managerul TBC.

Conform Mădălinei Cîmpean, raportarea personalului medical la pacienți este cea care definește un sistem de care cu toții, mai devreme sau mai târziu, avem nevoie.

Mădălina Cîmpean, manager interimar – Spitalul de Pneumoftiziologie ”Dr. Nicolae Rușdea” Baia Mare.

Parcursul profesional al Mădălinei Cîmpean

Având studii economice, dar și în domeniul medical (masterat în medicină – UMF Târgu Mureș și o diplomă postuniversitară – UMF Cluj Napoca), a dobândit o experiență de 24 de ani în sistemul sanitar pe care îl cunoaște atât cu părțile bune, cât și cu cele negative.

În calitate de economist, în perioada 2016 – 2023, a condus Biroul Managementul Calității Serviciilor Medicale din cadrul Spitalului de Pneumoftiziologie Baia Mare. Iar apoi, din 2023 și până la preluarea interimatului la TBC, a fost manager al Serviciului de Ambulanță Județean Maramureș.

Totodată, începând cu anul 2020, este evaluator de servicii de sănătate în cadrul Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate.

ZiarMM

Distribuie articolul
- Advertisement -
4 Comments