Vânzările de autoturisme Dacia în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au înregistrat în martie un declin de 62,1%, iar cota de piaţă a producătorului de automobile s-a redus la 2,6%, de la 3,3% în perioada similară din 2019, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) publicate vineri, informează AGERPRES.
Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat luna trecută la 22.458 de unităţi, în scădere faţă de martie 2019 (59.270 vehicule).
Grupurile franceze Renault şi PSA Peugeot Citroen au raportat în martie scăderi ale vânzărilor de 63,7% şi, respectiv, 66,9%, în timp ce grupurile germane Volkswagen şi Daimler au înregistrat un declin de 43,6% şi, respectiv 40,6%. Livrările Ford au scăzut luna trecută cu 60,9%.
Conform ACEA, declinul pieţei auto europene a fost determinat de restricţiile impuse pentru limitarea extinderii pandemiei de COVID-19
Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa au scăzut în primele trei luni din acest an cu 42,6%, fiind livrate 83.286 vehicule, faţă de 145.221 unităţi în perioada similară din 2019.
Grupurile franceze Renault şi PSA Peugeot Citroen au raportat în perioada ianuarie – martie 2020 scăderi ale vânzărilor de 36,1% şi, respectiv, 34,3%, în timp ce grupurile germane Volkswagen şi Daimler au înregistrat un declin de 19,4% şi, respectiv 22,9%. Livrările Ford au scăzut cu 37,4%.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.