- Publicitate -
Ad imageAd image

Peste 24.700 acte administrative emise/adoptate de catre autoritatile locale in 2019, verificate de Institutia Prefectului – Judetul Maramures

Ad imageAd image

La sedinta cu secretarii generali ai unitatilor administrativ-teritoriale, desfasurata luni, 27 ianuarie, la Palatul Administrativ, au fost discutate aspecte referitoare la exercitarea controlului de legalitate asupra actelor administrative; notarea posesiei; modificarea normelor de aplicare a Legii nr.50/1991 privind autorizarea lucrarilor de constructii; elaborarea si aprobarea planului anual de actiune privind serviciile sociale; pregatirea alegerilor locale si parlamentare.

”In anul trecut au fost supuse verificarii legalitatii de angajatii din serviciul juridic un numar de 24.791 acte administrative emise/adoptate de catre autoritatile administratiei publice locale. Dintre acestea 272 au fost hotarari ale Consiliului Judetean Maramures, 4624 de hotarari ale consiliilor locale (552 municipii, 1336 orase si 2766 comune). De asemenea, au fost verificate 620 de dispozitii emise de Presedintele Consiliului Judetean Maramures, respectiv 19.275 de dispozitii ale primarilor.

Reprezentantii unitatilor administrativ-teritoriale au solicitat 54 avize de legalitate pentru actele adoptate/emise la nivel local. Din totalul actelor verificate, s-a initiat procedura prealabila pentru 17 acte administrative, 14 hotarari si trei dispozitii. Un numar de patru hotarari si trei dispozitii au fost revocate/modificate, iar pentru 10 hotarari a fost sesizata instanta de contencios administrativ”, a spus prefectul Nicolae-Silviu Ungur.

Au fost transmise prefectului 587 de acte peste termenele prevazute de lege.

La nivelul judetului sunt depuse peste 3.000 de dosare de fond funciar, iar pentru a eficientiza activitatea s-a facut recomandarea comisiilor locale sa indrepte solicitantii sa depuna cereri in vederea notarii posesiei, conform legii cadastrului si a publicitatii imobiliare, republicata cu modificarile si completarile ulterioare.

Problemele ridicate de catre secretarii generali ai unitatilor administrativ-teritoriale cu privire la notarea posesiei au vizat: nesemnarea de catre vecini a proceselor verbale de vecinatate, reticente in eliberarea adeverintei care reglementeaza situatia asupra proprietatilor; lipsa inventarului domeniului public si privat al unitatilor administrativ-teritoriale.

Directorul OCPI Maramures, Ovidiu Stefan, a precizat ca in cazul refuzului de semnare a procesului verbal de vecinatate, se va ajunge la instanta de judecata.

Secretarul general al judetului Maramures, Aurica Todoran, a prezentat modificarile legislative cu privire la normele de aplicare ale Legii nr.50/1991. In judetul nostru sunt 25 de unitati administrativ-teritoriale care nu au constituite in organigrama structuri si personal de specialitate pentru autorizarea lucrarilor de constructii.

In acest context, aceste autoritati ale administratiei publice locale nu mai pot emite autorizatii de constructii, iar ele vor fi emise de catre Consiliul Judetean Maramures. Conform prevederilor legislatiei in vigoare, actele unitatilor administrativ-teritoriale nu vor mai fi publicate in Monitorul Oficial al Judetului Maramures.

Acestea vor fi publicate in monitorul local si pe pagina web a autoritatii administratiei publice locale. Comisia nationala de heraldica a respins documentele pentru stemele a doua unitati administrativ-teritoriale. Alte 10 uat-uri nu au trimis documentele pentru avizare, iar pentru 11 uat-uri au fost formulate amendamente, a mai adaugat secretarul general al judetului, Aurica Todoran.

ZiarMM

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu