Plenul Senatului a adoptat, luni, un proiect iniţiat de parlamentari UDMR, ce vizează amenajarea de drumuri destinate circulaţiei bicicliştilor, urmând traseul drumurilor publice deja existente sau complet separate, pe rute proprii între localităţi, informează AGERPRES.
Propunerea legislativă completează noţiunea de „pistă de bicicletă”, amenajată în ampriza (lăţimea totală a fâşiei de teren pe care se construieşte un drum – n.r.) străzilor din localităţi, cu cea de „drum pentru ciclişti/biciclişti”, drum public special destinat circulaţiei bicicliştilor, urmând traseul drumurilor publice deja existente sau complet separate, pe rute proprii între localităţi, se arată în expunerea de motive.
Iniţiatorul proiectului mai precizează că dezvoltarea unei reţele de drumuri pentru biciclişti dedicate practicării ciclismului sau pentru recreere, astfel încât să poată fi parcurse distanţe mai lungi, între localităţi, nu este posibilă în cadrul legislativ actual.
Proiectul are ca obiect de reglementare modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor şi a Ordonanţei de urgenţă nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, precum şi completarea Legii nr.255/2010 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local.
Un amendament admis la comisia de specialitate prevede că „drumurile pentru ciclişti de interes naţional aparţin proprietăţii publice a statului şi cuprind drumurile pentru ciclişti care traversează localităţi aflate pe raza teritorială a cel puţin două judeţe”.
„Drumurile pentru ciclişti se vor construi în urma unor studii de necesitate şi cost-eficienţă astfel: a) In afara localităţilor pe un traseu diferit de cel al drumurilor publice existente sau paralel cu acestea, în funcţie de rezultatul studiului; b) în interiorul localităţilor dacă nu există piste pentru ciclişti şi nu s-a decis că aceasta este cea mai fiabilă soluţie”, conform altei propuneri admise la comisie.
Drumurile pentru ciclişti sunt căi de comunicaţie terestră din interiorul sau exteriorul localităţilor proiectate şi construite special pentru circulaţia cicliştilor, prevede un alt amendament.
Senatul este prima Cameră sesizată.