Din ce în ce mai multe personalități de pe rețelele sociale sfidează restricțiile impuse de autorități și promovează călătoriile pe timp de pandemie. Influența negativă a acestui tip de acțiuni se resimte în rândul publicului tânăr, care renunță mai ușor la a mai respecta normele impuse în carantină.
CNN urmărește cazul lui Daanish Hussain, un tânăr de 21 de ani din Londra, care a mers în Dubai, de unde își postează pe TikTok impresiile de călătorie celor 550 de mii de urmăritori ai săi. Dar Hussain nu este singurul influencer care stârnește invidia multor britanici și criticile tabloidelor din Regatul Unit.
Autoritățile avertizează celebritățile că virusul trebuie luat în serios, și că acestea au o responsabilitate față de publicul lor. Luna trecută, Serviciul Național de Sănătate al Marii Britanii a atenționat populația să nu urmeze sfaturile actriței Gwyneth Paltrow, care a scris pe blogul său că super-alimente ca kombucha și kimchi au ajutat-o în lupta cu COVID-19.
“Unul dintre motivele pentru care agențiile de marketing se folosesc de celebrități în campaniile lor este că știu ce impact au asupra consumatorilor, mai ales pentru tinerii care vor să imite comportamentul acestora”, a spus Linda Bault, profesor la Universitatea din Edinburgh.
Elma Beganovich, un alt influencer cu 700 de mii de urmăritori pe Instagram, a declarat că “a devenit de prost gust să arăți ostentativ cât de bine te simți, când se știe cât de mulți oameni și-au pierdut slujbele sau câți au persoane dragi în spitale”.
Percepția tinerilor asupra vaccinării este, de asemenea, influențată de persoanele publice, un studiu arătând că unul din șase adulți sub 30 de ani ezită să fie vaccinați, spre deosebire de un număr mult mai mic al celor de peste 50 de ani.
Cu toate acestea, unele companii vor să se folosească de popularitatea influencerilor pentru a face bine, promovând, de exemplu, pe paginile lor, testarea pentru coronavirus și lupta medicilor din linia întâi.