În condiţiile în care producătorii de dulciuri se străduiesc să reducă adaosul de zahăr, grupul elveţian Nestle anunţă lansarea unui baton de ciocolată, denumit „Incoa”, care foloseşte nu doar boabele de cacao, ci şi pulpa fructului arborelui de cacao drept îndulcitor, transmite Reuters.
Utilizarea fructului arborelui de cacao, care în mod normal este aruncat, elimină adaosul de zahăr şi reduce risipa alimentară, iar în acelaşi timp creşte veniturile cultivatorilor de cacao care pot să vândă, atât boabele, cât şi pulpa fructului. Este vorba de un produs care răspunde la mai multe îngrijorări ale consumatorilor preocupaţi de efectele asupra sănătăţii şi mediului înconjurător.
„Este o lansare importantă, vom pune produsul la dispoziţia tuturor consumatorilor care îl doresc”, a declarat Alexander von Maillot, directorul diviziei de dulciuri de la Nestle.
Grupul elveţian va lansa batonul de ciocolată neagră „Incoa”, care nu are zahăr adăugat, mai întâi în supermarketurile din Franţa şi Olanda, urmând ca ulterior să se găsească şi pe alte pieţe din Europa.
Nestle îşi procură materia primă de la plantaţiile de cacao din Brazilia, dar lucrează şi cu partenerii din vestul Africii, pentru a vedea dacă producţia de pulpă poate fi realizată acolo. Alexander von Maillot a estimat că veniturile celor care cultivă cacao ar putea creşte cu 20% până la 40%, dacă ar putea vinde şi pulpa fructului arborelui de cacao.
Problema este că pulpa fructului arborelui de cacao nu este ieftină. Batoanele de ciocolată Incoa de pe portalul Albert Heijn costă cu aproximativ 50% mai mult decât alte mărci de ciocolată neagră. Însă Alexander von Maillot spune că, deşi aceste costuri ridicate fac ca pulpa să nu fie potrivită pentru a înlocui zahărul în produsele normale, s-ar putea găsi şi alte utilizări pentru pulpa fructului arborelui de cacao, de exemplu la coacere.
Şi alţi producători de ciocolată, precum Lindt & Spruengli din Elveţia şi Ritter Sport din Germania, au lansat şi ei ediţii limitate de ciocolată care utilizau pulpa fructului arborelui de cacao şi care s-au vândut rapid. Ambele firme au anunţat că intenţionează să lanseze produse la scară largă atunci când vor fi disponibile cantităţi mari de pulpă de fruct.
ONG-ul Upcycled Food Association susţine că prin comercializarea la scară mondial a fructului arborelui de cacao ar putea fi reduse emisiile de gaze de seră cu peste 20 de milioane de tone pe an. Asociaţia defineşte termenul „upcycling” drept utilizarea de ingrediente alimentare pe care oamenii nu le-ar consuma, cu lanţuri de aprovizionare verificate şi un impact pozitiv asupra mediului.
Nestle este cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume. Este prezentă în 189 de ţări din întreaga lume, iar cei 308.000 de angajaţi sunt dedicaţi scopului Nestle de a îmbunătăţi calitatea vieţii şi de a contribui la un viitor mai sănătos. Nestle oferă un portofoliu larg de produse şi servicii pentru oameni şi animale de companie, pentru tot parcursul vieţii. Cele peste 2000 de branduri ale Nestle includ nume emblematice precum Nescafe, Nespresso, Maggi şi Nido.