Conform Ordinului privind unele măsuri de informare a consumatorilor cu privire la insolvența persoanelor
fizice, „pentru corecta informare a consumatorilor și pentru a le da acestora posibilitatea să afle informații referitoare la modul în care pot avea acces la procedurile Directiei de Insolventa a Persoanelor Fizice, prestatorii de servicii financiar bancare și nebancare precum și casele de amanet au obligația să furnizeze consumatorului, pe un suport durabil, pe hârtie, e-mail sau alt suport durabil, o serie de informații și anume formele procedurii de insolventa a persoanelor fizice, posibilitatea consumatorului de a se adresa voluntar entității D.I.P.F pentru consiliere si pentru depunerea dosarului de insolvență, respectiv datele de contact ale entității D.I.P.F: denumire, link către adresa de internet, adresă poștală”.
„Pentru a asigura accesul facil al consumatorilor la entitatea D.I.P.F și la procedurile de insolvență, toți prestatorii de servicii financiar bancare și nebancare precumși casele de amanet au obligația să afișeze placheta informativă prevăzută în anexă.
Dragoș HOJDA