Maramureșenii au făcut destule reclamații anul trecut la Protecția Consumatorului. Doar că de cele mai multe ori acestea s-au dovedit a fi neîntemeiate. În cadrul ședinței Colegiului Prefectural de ieri, 27 aprilie, s-a discutat despre activitatea OPC Maramureș pe anul trecut. Datele oficiale arată că la Protecția Consumatorului Maramureș au fost înregistrate 1632 petiții, care s-au referit la produse alimentare și nealimentare neconforme, produse și servicii financiar-bancare, abonamente telefonie fixa și mobilă, nerespectarea clauzelor contractuale de către diferiți operatori economici, nerespectarea drepturilor de retragere a consumatorilor din contractele încheiate la distanţă în afara spațiilor comerciale, defecțiuni la produse de folosință îndelungată apărute în termenul de garanție, precum și spețe legate de anularea garanțiilor bunurilor de
folosință îndelungată.
Pe domenii, reclamațiile au fost pe produse și servicii nealimentare – 1512, produse și servicii alimentare – 54, produse și servicii financiar-bancare – 66. Pe subdomenii, reclamațiile pe produse și servicii nealimentare se pot repartiza astfel: Bunuri de consum – 798, Servicii poștale și de comunicații electronice – 635, Servicii pentru public – 8, Servicii de furnizare utilitati si energie electrica – 37, Servicii destinate petrecerii timpului liber – 15, respectiv altele – 19.
Din totalul de 1512 de petitii, acestea au fost soluționate astfel:
Neintemeiate –753
Intemeiate – 648
Rezolvate amiabil –422
Nesoluționabile –29
Clasate –135
Redirecționate – 96
Retrase – 43
Dragoș HOJDA