Accident rutier în cadrul cursei de raliu desfășurat pe traseul Preluca. O mașină ieșită în decor, răsturnată, copilotul a suferit un TCCA cu sincopă, traumatism membru superior, traumatism coloana cervicală și traumatism hemitorace drept. Victima a fost preluată de către ambulanță și predată la Unitatea de Primiri Urgențe Baia Mare.
]n accident a fost implicat echipajul Bogdan Marișca/Sebastian Itu, mașina celor doi ieșind în decor în timpul probei speciale cu numărul 5, Copalnic. Ca urmare a acestui incident, proba speciala 5, dar si 6 au fot anulate de organizatori. Marișca/Itu este cel mai longeviv echipaj din Cmpionatul Național de Raliuri, cei di facand echipă din 1997.
„Echipajul Bogdan Marișca/Sebastian Itu a fost implicat într-un accident la Raliul Maramureșului, ieșind în decor în timpul probei speciale cu numărul 5, Copalnic. Ambii sportivi sunt în afara oricărui pericol, dar copilotul a fost transportat la UPU Baia Mare pentru mai multe investigații, fiind conștient și cooperant. Conducerea cursei a decis anularea PS5, dar totodată și PS6. Mașina de concurs pilotată de multiplul campion național Bogdan Marișca, un model Ford Fiesta R5, s-a izbit de un copac, fiind avariată în special în partea dreaptă. A fost activat butonul SOS, pilotul a ieșit singur din mașină și imediat, de la start a plecat spre locul accidentului o ambulanță a Serviciului de Ambulanță Județean cu medic de la Comisia Medicală FRAS.
Copilotul era cooperant și conștient, însă, conform protocolului, s-a decis intervenția descarcerării pentru extragerea lui din mașina de concurs pentru a evita anumite leziuni care nu erau vizibile. A fost transportat spre UPU Baia Mare cu ambulanța de la SAJ. La unitatea medicală a fost diagnosticat cu un traumatism cranio cerebral ușor și un hematom la cotul drept. Cooperant și conștient, acesta este în afara oricărui pericol, dar se află sub investigații. Pilotul Bogdan Marișca este alături de el la spital, acesta neavând nevoie de nicio intervenție medicală. Marișca și Itu formează cel mai longeviv echipaj din Campionatul Național de Raliuri, cei doi făcând echipă în mașina de concurs încă din 1997. În momentul accidentului, aceștia se aflau pe locul 3 în topul general de la Raliul Maramureșului.
Ca urmare a accidentului, proba specială cu numărul 5 a fost anulată, iar din motive de securitate s-a luat o decizie asemănătoare și pentru a șasea probă”, au anunțat cei de la Raliul Maramureșului.
Dragoș HOJDA