- Publicitate -
Ad imageAd image

NEMULȚUMIRI – Elevii, părinţii şi profesorii dau competenţele în montarea testelor de salivă

Ad imageAd image
Ad imageAd image

Asociaţia Elevilor din Bacău (AEBc), Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC), Asociaţia Vâlceană a Elevilor (AVE), Asociaţia Elevilor din Maramureş (AEM) şi Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov(AEBI) doresc să tragă un semnal de alarmă referitor la testele de salivă ajunse în şcoli. Nu oricum, ci ambalate în pungi de plastic, pe care părinții le-au primit atunci când și-au ridicat copiii de la școală.

„După o întârziere catastrofală, testele au ajuns într-un final în şcoli, dar cu un mare dezavantaj: sunt dezasamblate. Din această problemă uriaşă derivă cel puţin două la fel de mari: sterilitatea testelor şi modalitatea de asamblare. Având în vedere modul în care acestea au ajuns la şcoli, zeci de piese în câteva pungi, cât de igienice pot fi aceste teste şi cine le garantează acurateţea, după ce acestea au fost puse cap la cap, scoase din pungă şi mânuite de alte persoane decât cele care urmează să fie testate?

Cine va asambla aceste teste şi cum? Având în vedere că pedagogii din mediul preuniversitar nu sunt cadre medicale, iar multe dintre şcolile din România nu beneficiază de o asistentă medicală, cine se va ocupa de montarea acestor teste? Modalitatea de asamblare şi testare este prezentată de Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu într-un filmuleţ informativ, totuşi persoanele care s-au ocupat de editarea respectivului filmuleţ au uitat să remedieze cadrul în care domnul ministru scapă o parte din mostra de salivă pe el însuşi. Aşadar, este destul de clar că Sorin Cîmpeanu funcţionează pe principiul „trebuie să faci ce zice doctorul, nu ce face acesta”, arată Consiliul Național al Elevilor într-un comunicat de presă.

„Consiliul Naţional al Elevilor le transmitea decidenţilor săptămâna trecută să nu se mai joace ping pong cu educaţia. Consider că vocea lor a fost auzită şi putem observa o schimbare de paradigmă, acum se asamblează puzzle-uri. Doar Sorin Cîmpeanu putea să facă dintr-o măsură reală şi necesară o bătaie de joc, tipică mandatului acestuia la Ministerul Educaţiei. Sperăm că odată cu versiunea 3.0 a noului şi îmbunătăţitului ministru Sorin Cîmpeanu să vină şi un upgrade de soft.”- Alexandra-Ioana Guramba, preşedinte AEBC.

,,Într-un final după multe aşteptări au apărut în şcoli testele de depistare COVID, care la o primă vedere par a fi normalitatea de care aveam nevoie de mult timp. Dar modul în care aceste teste ajung la elevi este cu adevărat unul deficitar, ce este departe de normele de igienă corespunzătoare. Iar faptul că responsabilitatea este plasată cadrului didactic, care nu are nicio specializare în domeniul medical, subliniază cu atât mai multe lucruri. Au fost făcute strategiile pentru toate scenariile cu care ne putem confrunta referitor la aceste teste? De la cei care refuză la a le face, până la cei care nu pot fi supravegheaţi de un adult, în timp ce fac testul, aşa cum prevede procedura? Nu este greu să intuim ca ne izbim din nou de un zid de întrebări fără răspuns şi soluţii a căror eficienţă încetează să mai apără.” – Patrisia Moraru, preşedinte AVE

„Sistemul de educaţie a degenerat complet, iar pandemia doar a amprentat haosul ce dădea târcoale, cu speranţa să acapareze şi să demoralizeze mii de elevi şi părinţi. Am avut destul timp să ne dăm seama care era normalul fiecăruia, şi de ce avem nevoie pentru a îl readuce; decidenţii au avut ocazia în perioada aceasta să arate cetăţenilor nivelul de atenţie pe care îl acordă strict actului educaţional. Contrar acestui lucru, ni s-a menţinut doar indiferenţa, iar deciziile luate de aceştia au fost inconştiente şi arbitrare, în condiţiile în care elevii primează şi sunt actorii principali in sistemul de învăţământ. Măsurile au fost implementate într-un mod ironic, făcându-ne să conştientizăm dezorganizarea autorităţilor.”-Alexia Marinescu, preşedinte AEBI

„Sorin Cîmpeanu a reuşit să transforme una dintre cele mai buni măsuri care ar putea fi luate în această perioadă într-un dezastru total şi un eşec. Modul în care au ajuns testele în şcoli este unul penibil, existând pericolul de contaminare a acestora în contextul asamblării lor de personal nespecializat. Video-urile de instructaj cu privire la folosirea testelor sunt mai mult decât jalnice, acestea fiind strict pentru a creşte capitalul politic. Într-unul din video-uri, Sorin Cîmpeanu scapă o parte din salivă, dovedind că nu au existat mai mult de 2-3 duble pentru crearea materialelor. În acest sens, doresc să îl felicit pe Rareş, băiatul din videoclip, pentru că este primul copil din ţară care l-a scuipat pe domnul ministru, deşi indirect!” -Ariana Dudună, preşedinte AEC

„Am fost asiguraţi că testele COVID non-invazive vor ajunge în şcoli de luni bune, stabilindu-se recent de către ministrul educaţiei, cumva, ca şi ultimatum, luna octombrie. Acestea au ajuns doar în luna decembrie, iar condiţiile în care le-au fost livrate elevilor sunt mai mult decât penibile. Testele au ajuns în unităţile de învăţământ, dezasamblate, responsabilitatea fiind aruncată iarăşi în altă curte. Manipularea şi asamblarea acestora în prealabil ridică probleme de îngrijorare la nivelul normelor sanitare cu care suntem obişnuiţi. Aplicarea soluţiei testării în şcoli se dovedeşte a fi neconformă din prea multe puncte de vedere, lucru care ne face din nou să ne punem întrebarea: ,,Sunt elevii prioritatea Ministerului Educaţiei?” De doi ani de zile, decidenţii se joacă de-a alba-neagra cu situaţia sistemului de învăţământ şi de-a v-aţi ascunselea când sunt traşi la răspundere pentru acţiunile lor. Oare este conştientizat faptul că elevii reprezintă fiinţe umane şi nu doar puncte pe hartă?”-Cristina-Alexandra Miculaiciuc, preşedinte AE Maramureș.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
- Advertisement -
Adaugă un comentariu