- Publicitate -
Ad imageAd image

CONTROALE BLACK FRIDAY – Firmă din Maramureș depistată cu abateri

Ad imageAd image
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor continuă să descopere probleme la campaniile de reduceri, printre firmele depistate cu abateri fiind una din Maramureș. Cele mai multe deocamdată au fost din Cluj, dar și din Oradea sau Bistrița.  Potrivit ANPC, alte 28 de site-uri și magazine cu vânzare directă, care au anunțat reduceri speciale în cea mai activă perioadă din an, din acest punct de vedere, au fost verificate de Comandamentul Special Black Friday – structura aparținând Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) – pentru a se asigura că respectă prevederile legale în ceea ce privește reducerile și promoțiile.
„Operatorii economici, 22 la număr, la care s-au constatat abateri și care au fost sancționați, au fost:
Tensa Art Design SRL, Ilfov
F64 Studio SRL, București
SMS România SRL, București
Montecristo SRL, Ilfov
Vabro Retail SA, Maramureș
Artima SA, Cluj
Meli Melo Fashion SRL, Cluj
Sboujee Gold SRL, Cluj
Laceworld Design SRL, Cluj
Kvantum Sport SRL, Cluj
Sport Vision Trading SRL, Cluj
Birth Stone SRL, Cluj
Inditex Romania SRL, Cluj
B&B Collection SRL, Cluj
H&M Henes&Mauritz SRL, Cluj
Eroglu România SRL, Cluj
Grand Bazar & Stock House Concept SRL, Oradea
Smyk All for Kjds SRL; Oradea
Kik Textillen und Non Food SRL, Oradea
LPP România Fashion SRL, Bistrița
Studio Moderna SRL, Bistrița
Modaverse SRL, Constanța
Comisarii ANPC au constatat că la comercializare se aflau produse la reducere, fără ca aceasta să fie aplicată din pretul de referintă, nu există informații care să indice în mod clar și neechivoc data la care încetează oferta și faptul că aceasta se referă a stocul disponibil, informări confuze pe site referitoare la reduceri la colecția nouă și la oferta de black friday (neconcordanțe între cele două secțiuni ale site-ului), prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea. Alte abateri constatate au fost cele privind nerespectarea prevederilor legale privind afișarea prețurilor (prețnou și preț vechi barat), produsele având un singur preț afișat, neconcordanțe între prețul afișat la raft și prețul de la casa de marcat, prețuri ilizibile, prețul vechi nu este barat, ci acoperit de eticheta cu cel nou, respectiv etichetare dublă.
Mai spunem doar că ANPC au aplicat 3 avertismente și 22 de amenzi contravenționale în valoare de 359.000 lei și, de asemenea, a fost propusă dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru fiecare dintre operatorii economici sancționați.
Dragoș HOJDA
Distribuie articolul
Adaugă un comentariu