- Publicitate -
Ad imageAd image

SIGURANȚĂ – Ultimul accident suferit de un baraj în România a fost în 1991

Ad imageAd image

Siguranța barajelor din România este extrem de importantă, fiind o prioritate pentru cei de la Apele Române. De remarcat că ultimul accident suferit de un baraj în România a fost în anul 1991, ulterior acestuia România dând drumul unuia dintre cele mai consistente pachete legislative și normative pentru siguranța barajelor, punându-se bazele actualului sistem de management al riscului asociat acestor mari obiective de importanță vitală pentru societate și economie.

„Specialiștii Apelor Române monitorizează permanent modul de comportare a barajelor aflate în administrare, conform legislației și a normativelor tehnice în vigoare. Pe baza datelor și a informațiilor tehnice înregistrate la aparatele de măsură și control instalate la baraje, pe care specialiștii Apelor Române le prelucrează ulterior, se realizează interpretarea și analiza modului de comportare a construcțiilor hidrotehnice. Anual, se întocmesc documentații de analiză si sinteză în cadrul cărora se formulează recomandări tehnice care conțin măsuri concrete cu privire la modul de exploatare a lucrărilor hidrotehnice.

, ̦ ̂ ̦̆ ̦ ̦ (̦ ̦, ̆ ̦, ̆ ̦ , ̆, , ̆, ̆ ̂ ̆ ). În România, din cele 182 de baraje mari, încadrate în categoriile de importanță A și B, 82 se află în administrarea Apelor Române, iar marea majoritate a celorlalte sunt administrate de Hidroelectrica S.A. , ̦̆ ̦ ̦, ̆ ̦ ̆ ̦ ̆̆ ̂ ̦/ ̦ , ̦ – ”, precizează Apele Române.

În Maramureș avem Barajul Runcu la care se lucrează de ani de zile și care încă este departe de a fi finalizat.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu