SIGURANȚĂ – Ultimul accident suferit de un baraj în România a fost în 1991

Ad imageAd image
Oferte turism în Grecia 2026 cu plecări din Baia Mare și Cluj. Vezi toate zborurile.Oferte turism în Grecia 2026 cu plecări din Baia Mare și Cluj. Vezi toate zborurile.

Siguranța barajelor din România este extrem de importantă, fiind o prioritate pentru cei de la Apele Române. De remarcat că ultimul accident suferit de un baraj în România a fost în anul 1991, ulterior acestuia România dând drumul unuia dintre cele mai consistente pachete legislative și normative pentru siguranța barajelor, punându-se bazele actualului sistem de management al riscului asociat acestor mari obiective de importanță vitală pentru societate și economie.

„Specialiștii Apelor Române monitorizează permanent modul de comportare a barajelor aflate în administrare, conform legislației și a normativelor tehnice în vigoare. Pe baza datelor și a informațiilor tehnice înregistrate la aparatele de măsură și control instalate la baraje, pe care specialiștii Apelor Române le prelucrează ulterior, se realizează interpretarea și analiza modului de comportare a construcțiilor hidrotehnice. Anual, se întocmesc documentații de analiză si sinteză în cadrul cărora se formulează recomandări tehnice care conțin măsuri concrete cu privire la modul de exploatare a lucrărilor hidrotehnice.

, ̦ ̂ ̦̆ ̦ ̦ (̦ ̦, ̆ ̦, ̆ ̦ , ̆, , ̆, ̆ ̂ ̆ ). În România, din cele 182 de baraje mari, încadrate în categoriile de importanță A și B, 82 se află în administrarea Apelor Române, iar marea majoritate a celorlalte sunt administrate de Hidroelectrica S.A. , ̦̆ ̦ ̦, ̆ ̦ ̆ ̦ ̆̆ ̂ ̦/ ̦ , ̦ – ”, precizează Apele Române.

În Maramureș avem Barajul Runcu la care se lucrează de ani de zile și care încă este departe de a fi finalizat.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
- Advertisement -
Adaugă un comentariu