Din data de 25 octombrie, accesul în sediile Tribunalului Maramureș și ale judecătoriilor arondate se va realiza cu respectarea regulilor stabilite anterior, nefiind necesară prezentarea certificatului digital privind Covid-19, se arată într-un comunicat al instituției.
REGULI DE ACCES
Masca de protecție
– purtați masca de protecţie pe întreaga durată a staționării în sediile instanţei;
Dezinfectare
– dezinfectați-vă mâinile la punctul de acces și respectați normele de igienă;
Distanța socială
– păstrați distanța de cel puțin 1,5 m față de cei din jur;
Temperatura corporală, tuse, dificultăți de respirație
– la punctul de acces se verifică temperatura corporală;
– dacă prezentați temperatură peste 38°C, tuse și dificultăţi de respiraţie, nu vi se permite accesul în instanță și sunteți îndrumat spre medicul de familie;
– se asigură informarea de îndată a completului de judecată/compartimentului cu privire la situația dumneavoastră, pentru respectarea drepturilor procedurale;
Persoane carantinate/diagnosticate cu COVID-19 în ultimele 14 zile
– dacă sunteți în carantină sau ați fost diagnosticat cu Covid-19 în ultimele 14 zile, accesul în instanță vă este categoric interzis;
– notificați în scris completul de judecată cu privire la situația intervenită și solicitați amânarea soluționării cauzei pentru motive medicale;
Staționare în sediul instanței ulterior finalizării procedurilor
– nu staţionați în sediul instanţei ulterior finalizării procedurilor judiciare/chestiunilor administrative;
REGULI SPECIALE
Justițiabili
– accesul justițiabililor se realizează în funcţie de intervalele orare stabilite pentru soluţionarea cauzelor (cu 15 minute înainte de ora fixată), sau de programul de lucru cu publicul;
Avocați/consilier juridici/procurori/experți/practicieni
– acces permis în timpul programului, pentru desfăşurarea activităţilor specifice;
Mass-media
– acces permis în timpul programului;
Catering
– accesul este permis exclusiv în zona punctului de acces;
Recomandări utilizare mijloace electronice de informare și comunicare
– depuneți înscrisurile la dosar prin e-mail/fax, urmând ca originalul acestora să fie transmis prin poștă, dacă va fi solicitat;
– formulați o solicitare de comunicare a actelor de procedură prin mijloace electronice;
– transmiteți cererile/solicitările vizând cauzele aflate pe rol anterior termenului de judecată stabilit;
– studiați dosarul online, prin intermediul aplicaţiei Info Dosar de pe site-ul Curții de Apel Cluj;
-consultați listele de ședință de pe site-ul Tribunalului Maramureș.
Vlad HERMAN