Alte cinci şantiere se deschid în primele zile ale lunii iulie, pentru lucrări tip Quick Wins, care urmăresc ridicarea restricţiilor de viteză pe 17,55 kilometri de cale ferată între Unirea şi Războieni (firul I) şi pe linia 2 din staţia Pieleşti, primii 59 de kilometri fiind deja în execuţie pe secţiile de cale ferată Simeria – Petroşani, Piteşti – Craiova, Mărăşeşti – Tecuci Nord, Apahida – Baia Mare, Războieni – Episcopia Bihor şi Teiuş – Aiud, informează vineri CFR SA, transmite AGERPRES.
Potrivit unui comunicat al companiei, lucrările la suprastructura feroviară pentru ridicarea restricţiilor de viteză pe linia 2 din staţia Pieleşti (1 lot) se vor executa în perioada 3 iulie -14 iulie 2023 şi vor consta în înlocuirea şinei, a traverselor, materialului mărunt de cale şi montarea a două noi schimbătoare de cale în zona km 235+550-235+700.
Din punct de vedere al implicaţiilor în circulaţia trenurilor, SRCF Craiova va asigura, în perioada derulării lucrărilor, transbordare auto pe distanţa Craiova – Robăneşti şi retur.
Pe linia de cale ferată Unirea – Războieni, lucrările la suprastructura feroviară pentru ridicarea restricţiilor de viteză, pe patru loturi, se vor executa pe firul I, de la km 424+500 – 427+000 la km 432+200 – 433+200, în perioada 4 iulie – 20 decembrie 2023 şi vor consta în înlocuirea suprastructurii feroviare pe întreaga distanţă – şină, traverse, material mărunt de cale – montare de dale elastice la 8 treceri la nivel cu calea ferată şi a 11 aparate noi de cale.
Trenurile de călători care tranzitează zona celor 4 şantiere vor fi circula doar pe firul II, cu implicaţii minime în graficul de circulaţie, fiind necesare măsuri de staţionare la cruce, între 5 – 10 minute, a următoarelor trenuri: IR 1836 va staţiona în Războieni 6 minute, la cruce cu trenul 10503, R 3087 va staţiona în Unirea 5 minute, la cruce cu trenul IR 1734, R 3083 va staţiona în Unirea 10 minute, la cruce cu trenul R 2441, iar IR 1932 va staţiona în Războieni 3 minute, la cruce cu trenul IR 1765.
„Menţionăm faptul că, deja, pe primele şantiere pentru lucrări de tip Quick Wins, deschise în perioada aprilie – iunie 2023, pe secţiile de cale ferată Simeria – Petroşani, Piteşti – Craiova, Mărăşeşti – Tecuci Nord, Apahida – Baia Mare, Războieni – Episcopia Bihor şi Teiuş – Aiud, se înregistrează progrese în execuţie între 4% şi 100%. Lucrările de suprastructură feroviară pe cele şase secţii CF au drept scop ridicarea restricţiilor de viteză pe circa 60 km de cale ferată, montarea a 69 de aparate noi de cale, trei bretele (realizează legătura între două linii paralele), trei schimbătoare de cale cu dublă joncţiune (TDJ) şi dale elastice la 27 treceri la nivel cu calea ferată, zone pe care viteza maximă de circulaţie va creşte, funcţie de configuraţia tehnică a traseului şi parametrii tehnici ai liniei, până la 120 km/h”, precizează administratorul de infrastructură feroviară.
În perioada noiembrie 2022 – mai 2023, CFR SA a semnat toate cele 123 contracte pentru lucrări de tip Quick Wins din PNRR, în valoare totală de 1,9 miliarde de lei, fără TVA, pentru ridicarea restricţiilor de viteză pe 410,635 km de cale ferată de pe reţeaua feroviară publică.
Lucrările de tip Quick Wins au o durată contractuală cuprinsă între 18 şi 24 de luni şi se execută punctual pe anumite intervale de cale ferată, cea mai mare perioadă din cadrul contractelor fiind acordată pentru achiziţia de către constructori a tuturor componentelor suprastructurii căii – şină, traverse, aparate de cale, bretele, TDJ-uri, piatră spartă etc.