Maramureșenii care sunt clienți ai Electrica au primit zilele acestea un avertisment legat de tentativă de fraudă prin mijloace electronice, mai exact transmiterea de notificări către clienții Electrica Furnizare, via aplicații de mesagerie și/sau SMS, cu privire la deconectarea de la rețeaua de energie electrică pe motiv de neplată, aceștia fiind îndemnați să acceseze un link pentru a plăti soldul restant.
„În plus, pentru realizarea plății prin accesarea link-ului ce duce către site-ul companiei, clientul trebuie să parcurgă o etapă de validare prealabilă a datelor de identificare: număr loc de consum, cod client, adresă de e-mail. Pentru a evita să deveniți victime ale unui fraude prin mijloace de plată electronice, vă recomandăm să vă asigurați că link-ul primit duce către o pagină care este găzduită de site-ul www.electricafurnizare.ro și că în cadrul acesteia vă este solicitată o validare prealabilă a datelor de identificare, respectiv să nu efectuați plăți în pagini nesecurizate.
O pagină securizată se poate identifica căutând simbolul sub formă de lacăt închis, afișat de browser-ul utilizat, precum și prezența literei „s” (reprezentând termenul „secure” – în condiții de siguranță) la începutul adresei site-ului: „https://”. Aceste elemente indică utilizarea de către site a unei conexiuni securizate, astfel încât informațiile despre tranzacție nu sunt divulgate către terți. Dacă aceste elementele nu sunt disponibile, plata trebuie abandonată”, precizează oficialii companiei amintite.
Maramureșenii care suspectează că au primit mesaje ce se pot încadra la categoria fraudă prin mijloace de plată electronice, sunt rugați să transmită o informare prin intermediul formularului unic de contact online către Electrica.
Dragoș HOJDA