- Publicitate -
Ad imageAd image

Copiii de care şcolile din România vor să scape. Cine spune asta

Ad imageAd image

Începând de săptămâna următoare, orice director de scoală ar putea refuza înscrierea în învăţământul de masă a copiiilor cu CES. Semnalul de alarmă este tras de cei de la Asociaţia Com Passion referitoare la copiii cu CES din școlile din România. Asociația amintită mai sus cere tuturor parlamentarilor să nu voteze noua lege a educaţiei care, dacă va fi votată, prin art. 68, alin. 11., face aproape imposibilă participarea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale (CES) la cursuri în şcolile de masă.

„Săptămâna viitoare, în senatul României se va vota legea educaţiei care, prin art. 68 alin. 11., exclude copiii cu CES din învăţământul de masă. Mai exact „înmatricularea beneficiarilor primari cu CES într-o unitate de învăţământ de masă se face doar în situaţia în care aceasta dispune de resursă umană şi bază materială corespunzătoare, inclusiv de cadre didactice de sprijin şi itinerante”.

Orice copil poate ajunge în categoria elevilor cu CES. CES înseamnă: dizabilitate senzorială, elevi nevăzători sau cu vedere parţială, surzi sau cu auz parţial, dizabilitate mintală, dificultăţi de învăţare, apartenenţa la o categorie dezavantajată socioeconomic, tulburări emoţionale şi de comportament, tulburări de limbaj, tulburări din spectrul autist sau ADHD.

Foarte puţine şcoli din România dispun de resursă umană şi bază materială corespunzătoare. Organizaţiile non-guvernamentale au trimis un memorium şi scrisori Ministerului Educaţiei, doar orice intervenţie a fost ignorată. Legea a trecut de Camera Deputaţilor şi a ajuns în Senat. Viitorul a peste 100.000 de copii depinde acum de un vot”, arată Asociația Com Passion.

Nu în ultimul rând, președintele Asociației, Cristina Sălăgean Țecu subliniază că „această lege este inacceptabilă. Ne întoarcem în trecut, în anii în care copiii diferiţi de ceilalţi erau izolaţi şi invizibili. Fiecare copil are dreptul fundamental la educaţie şi fiecărui copil trebuie să i se ofere şansa de a învăţa în şcoli publice de masă, alături de alţi copii de vârsta lui”.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu