Comisia Eurpeană subliniază că un obiectiv-cheie al noilor norme va fi îmbunătățirea siguranței rutiere, prin măsuri care includ o perioadă de probă de cel puțin doi ani pentru conducătorii auto începători după trecerea testului și o normă de toleranță zero pentru conducerea sub influența alcoolului: „Acest lucru este esențial deoarece, chiar dacă șoferii tineri reprezintă doar 8 % din totalul conducătorilor auto, 2 din 5 coliziuni mortale implică un conducător auto sau un motociclist cu vârsta sub 30 de ani”.
Alte măsuri avute în vedere se referă la oferirea posibilității tinerilor de a-și susține testul și de a începe conducerea acompaniată de autoturisme și camioane începând cu vârsta de 17 ani, pentru a dobândi experiență de conducere auto, adaptarea formării și testării conducătorilor auto pentru o mai bună pregătire a acestora cu privire la prezența utilizatorilor vulnerabili pe șosea. Acest lucru va contribui la îmbunătățirea siguranței pentru pietoni, bicicliști, precum și pentru utilizatorii de scutere electrice și biciclete electrice, pe măsură ce UE trece la o mobilitate urbană mai durabilă, respectiv o evaluare mai bine direcționată a aptitudinii din punct de vedere medical, luând în considerare progresele înregistrate în tratamentul medical pentru boli precum diabetul.