- Publicitate -
Ad imageAd image

Ce își propune ISU Maramureș pentru 2023. Principalele direcții de acțiune

Ad imageAd image
Ad imageAd image

Pentru anul 2023, ISU Maramureș își propune mai multe obiective, printre care scăderea numărului de incendii la gospodăriile populaţiei, dar și reducerea numărului de obiective care funcţionează fără autorizaţie de securitate la incendiu.

Iată principalele direcții de acțiune pentru anul 2023 ale instituției:

  • Menţinerea în stare de operativitate a tehnicii de luptă și a utilajelor pentru intervenţie, asigurarea resurselor necesare şi alocarea acestora până la nivelurile de maximă eficienţă şi operativitate;
  • Continuarea demersurilor către Consiliul Judeţean pentru implementarea proiectelor de dotare cu mijloace de intervenție performantă;
  • Scăderea numărului de incendii la gospodăriile populaţiei, care au drept cauză exploatarea necorespunzătoare a coşurilor de fum şi a instalaţiilor de încălzire;
  • Reducerea numărului de obiective care funcţionează fără autorizaţie de securitate la incendiu;
  • Pregătirea în fiecare domeniu de răspuns, crescând reziliența la un nivel care să permită adaptarea rapidă la scenariul cel mai rău cu care ne putem confrunta;
  • Identificarea şi promovarea unor proiecte ce urmează a fi derulate în cadrul programelor de cooperare transfrontalieră;
  • Eficientizarea colaborării cu autorităţile administraţiei publice locale, instituţiile deconcentrate şi descentralizate de specialitate, precum şi cu societatea civilă, în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce revin inspectoratului;
  • Operaționalizarea unei subunităţi, dotate cu cel puţin o autospecială de lucru cu apă şi spumă, cu accesorii de descarcerare, luând în calcul suprafaţa unităţilor administrativ-teritoriale, riscurile implicate în plan teritorial, specificul intervenţiilor, numărul şi mărimea localităţilor, numărul populaţiei, caracteristicile fizico-geografice ale unităţilor administrativ-teritoriale, timpii de răspuns, raza medie a raioanelor de intervenţie şi viteza medie de deplasare a autospecialelor, la nivelul zonei de competenţă;
  • Continuarea demersurilor pentru înființarea subunității din localitatea Ocna Șugatag ca urmare a aprobării Programului Operațional Dezvoltare Durabilă;
  • Întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării prin P.N.R.R., pentru reabilitarea energetică a Secției de Pompieri Vișeu de Sus și a Pavilionului Serviciului Logistic de la reședința inspectoratului;
  • Efectuarea demersurilor necesare efectuării reparațiilor la acoperișul de la Detașamentul de Pompieri Sighetu Marmației, prin înlocuirea învelitorii;
  • Obţinerea documentaţiilor necesare şi construirea unui garaj, pentru autospeciale, din elemente de construcţie uşoară, la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Gheorghe Pop de Băseşti” al Judeţului Maramureş – Detașamentul de Pompieri Sighetu Marmației;
  • Implementarea proiectului „COMAND – sincronizarea operațiunilor în situații de urgență în regiunea de graniță” în cadrul căruia va fi construită o clădire la sediul unității, în care va funcționa Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției.

Vlad HERMAN

Distribuie articolul
- Advertisement -
Adaugă un comentariu