O mașină de poliție a fost furată de niște persoane chiar de sub nasul agenților de poliție. S-a întamplat la Lehliu, unde agenții de poliție au fost chemați la o intervenție. Mai mult, sindicaliștii din poliție trag cu această ocazie un semnal de alarmă cu privire la autospecialele de poliție cu care se intervine la diferite probleme semnalate prin 112, mașini de poliție care ar trebui casate, fiind un adevărat pericol pentru toată lumea.
„Atunci când faci compromisuri pentru instituție, atunci când îți asumi să te expui doar pentru că „șeful” așa a dispus, ajungi să fii singurul „vinovat” de ceva ce era foarte predictibil să se întâmple. Patrula de poliție din zona Lehliu, IPJ Călărași, a fost trimisă la un conflict între mai multe persoane care se amenințau cu acte de violență. Imediat ce au ajuns în zonă, au observat aproximativ 15 persoane, multe dintre ele în stare de ebrietate, care erau la un pas de o încăierare.
S-au dat jos din „autospeciala” de poliție pentru a documenta cauza conflictului iscat. Doar că, profitând de faptul că polițiștii erau în spatele mașinii de poliție, înconjurați de mai multe persoane, unul dintre protagoniști s-a urcat la volan și a plecat cu „autospeciala” de poliție aproximativ 300 de metri până când a fost oprit tot de polițiști. În acest sens, s-a întocmit dosar penal pentru „furt calificat” și „conducerea unui autoturism sub influența băuturilor alcoolice”, pentru că, evident, temerarul avea la bord mai multe pahare de băuturi bahice.
Acum, pentru toți cei care au întrebat: „cum de este posibil așa ceva?!”, le spunem un detaliu foarte relevant, despre care instituția nu pomenește nimic. „Autospeciala” de poliție avea de aproximativ 3 luni probleme cu bateria, care nu se încărca în mers și polițiștii au ajuns de mai multe ori să ceară curent de la alți șoferi pentru a o porni. Mai mult, a fost sesizată și în scris instituția despre această defecțiune, însă fără să rezolve într-un fel problema. Iar polițiștii care foloseau în patrulare această mașină de poliție, de frică să nu rămână în câmp, pe teren și în alte locuri unde aveau spețe, lăsau motorul pornit.
Oare cum era dacă polițistul ar fi oprit motorul „autospecialei” și conflictul cu cele 15 persoane ar fi degenerat și trebuiau să se retragă până primeau sprijin de la alte patrule? Oare cine răspundea în cazul în care am fi avut din nou polițiști vătămați sau chiar deposedați de armament, așa cum s-a mai întâmplat, doar pentru că nu puteau să părăsească incinta pentru că…nu pornea motorul „autospecialei”? Vă spunem noi singura variantă de răspuns, tot polițiștii din teren pentru că nu s-au „orientat” corespunzător.
PS: Chiar și după ce l-au oprit pe cel ce urcase la volanul „autospecialei”, când au intenționat să plece de la fața locului și să-l conducă la sediu pe autor, ghiciți ce…au pornit mașina cu ajutorul cablurilor „împrumutând” curent de la un cetățean din zonă!”, susține Sindicatul Europol.
FOTO Europol/facebook
Dragoș HOJDA