Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC), Asociaţia Elevilor din Timişoara (AETM), Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov (AEBI), Asociaţia Elevilor din Maramureş (AEM), Asociaţia Elevilor din Bacău (AEBc) şi Asociaţia Vâlceană a Elevilor (AVE) critică profund reforma adusă burselor în proiectul metodologiei de acordare a burselor şcolare.
Zilele trecute, susțin Asociațiile de elevi din România, a apărut proiectul Metodologiei pentru cadru de acordare a burselor şcolare, în cadrul căruia a fost prezentat şi noul sistem de acordare a burselor: „Asociaţiile de elevi din ţară au criticat noul sistem propus încă de la introducerea sa la nivelul Legii învăţământului preuniversitar. Proiectul de metodologie publicat perpetuează haosul început de lege, ridicând mai multe semne de întrebare. La nivelul reglementării burselor de ajutor social, ni se arată din nou faptul că Ministerul Educaţiei este deconectat de realităţile sociale din România. Acestea sunt acordate numai elevilor ai căror părinţi au un venit mediu net lunar pe membru de familie mai mic de 50% din salariul minim net pe economie. Astfel, un copil ai cărui părinţi câştigă amândoi salariul minim pe economie are un venit prea mare pentru a beneficia de această bursă şi a fi sprijinit de către stat”.
„La nivelul burselor de merit, este specificat faptul că vor primi burse maxim 30% din elevii dintr-o clasă, spre deosebire de Legea învăţamântului preuniversitar, unde numărul de elevi era de minim 30%. Având în vedere faptul că admiterea la liceu se realizează într-un mod ierarhic (ierarhiile fiind accentuate prin noua lege), raportarea la colegii de clasă nu are sens, aceştia fiind repartizaţi într-o clasă în mod ierarhic. Considerăm că propunerea ar avea sens strict în cazul învăţământului gimnazial, unde elevii sunt repartizaţi în funcţie de circumscripţie.
Solicităm ridicarea pragului de venit pentru bursa de ajutor social, în vederea sprijinirii mai multor elevi, precum şi extinderea numărului de elevi care beneficiază de burse de merit!”, concluzionează Asociațiile de elevi.
Dragoș HOJDA