Sunt printre noi oameni care au meseria de vis, una pe care poate cei mai mulți dintre noi ne-am dori-o. Am vorbit preț de câteva minute cu Silviu Toma, un cunoscut împătimit al mașinilor tari, cu mulți cai putere, dar și un militant pentru tot ceea ce înseamnă conducere defensivă, respectiv respect în trafic din partea șoferilor. Este fondatorul Romanian Driving Experience, școală de conducere defensivă și sportivă.
L-am întrebat dacă are meseria de vis, meseria pe care și-ar dori-o orice bărbat pasionat de mașini. Iar răspunsul a fost unul simplu: „Eu, da. Pot să spun că eu chiar cred că am o meserie de vis, pentru că în general asta e o meserie bărbătească. Orice băiat, bărbat s-a jucat cu mașinuțe când a fost mic, sau cel puțin așa îmi închipui eu. Și cei mai mulți dintre bărbați sunt pasionați de condus și de mașini. Consider că am meseria de vis din simplul motiv că stau toată ziua pe circuit, conduc mașini puternice, diverse, am acces la unele mașini la care alții doar visează. Și mai mult decât atât, sunt și plătit pentru asta și atunci chiar cred că am cea mai faină meserie”.
L-am întrebat despre frumusețea unei mașini, despre ce poate face o mașină cu multă putere, bineînțeles la volan fiind un șofer care știe să controleze o astfel de „bestie”. Iar răspunsul îl aveți mai jos: „Frumusețea, atunci când vorbim de mașini, este extrem de subiectivă. Eu de exemplu nu mă uit neapărat la cum arată o mașină, mă interesează foarte, foarte mult cum merge. Au mai fost și erori de producție, era la un moment ceva Fit Multipla, arăta ca o telegondolă pe roți, dar la mine frumusețea contează mai puțin. Congează foarte multe handling-ul, cum accelerează, cum frânează, cum stă pe drum. Dacă ar fi să mă iau după ce îi place majorității, atunci am condus la un moment daat un Lamborghini LP 650, motor de 12, care a fost cea mai rapidă mașină pe care am condus-o eu acum vreo 10 ani. M-a impresionat foarte tare cum accelera, cum frâna, adică la momentul acela când am frânat tare, cum se frânează pe circuit, am simțit că efectiv îmi pleacă organele de pe loc. Mai sunt mașinile cu pedigree, mașinile cu o istorie foarte faină, arată și foarte bine, extravagantă, toată lumea întoarce capul după ea, dar au fost și altele, Porsche, BMW M4 competition, Ferrari, am condus multe mașini la viața mea”.
FOTO Silviu Toma/facebook
Dragoș HOJDA